«Η στρατηγική του θέση θα του δώσει τα επόμενα χρόνια μια τεράστια υπεραξία. Φτάνει να σας καταθέσω ότι απέχει 4 ώρες από την Ντόχα, 4 ώρες από τη Μαδρίτη, 4 ώρες από τη Μόσχα και 4 ώρες από το Λονδίνο. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν για την Κρήτη πως ένα αεροδρόμιο προορισμού, ένα αεροδρόμιο τσάρτερ, θα μετατραπεί πλέον σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο και θα δώσει άλλες προοπτικές όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά σε όλη τη χώρα», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης
Στη γενναία αναβάθμιση των βασικών υποδομών του υπό κατασκευή νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος προχωράει η κυβέρνηση μέσω νομοθετικής παρέμβασης που κατατέθηκε χθες στη Βουλή προς κύρωση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, πρόκειται για μία αναβάθμιση του αεροσταθμού με αύξηση της έκτασής του κατά 32%, μιας και, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το εν λόγω αεροδρόμιο θα κληθεί σε βάθος 25ετίας να “σηκώσει” το βάρος περίπου 14 εκατ. επισκεπτών.
Ο υπουργός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη στρατηγική θέση του νέου διεθνούς αεροδρομίου, καθώς και τον ρόλο του ως ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο, το οποίο θα συμβάλει στην αναπτυξιακή προώθηση όχι μόνο της Κρήτης, αλλά και ολόκληρης της χώρας.
«Η στρατηγική του θέση θα του δώσει τα επόμενα χρόνια μια τεράστια υπεραξία.
Φτάνει να σας καταθέσω ότι απέχει 4 ώρες από την Ντόχα, 4 ώρες από τη Μαδρίτη, 4 ώρες από τη Μόσχα και 4 ώρες από το Λονδίνο.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν για την Κρήτη πως ένα αεροδρόμιο προορισμού, ένα αεροδρόμιο τσάρτερ, θα μετατραπεί πλέον σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο και θα δώσει άλλες προοπτικές όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά σε όλη τη χώρα», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, ο οποίος, με αφορμή το σχέδιο εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών που έχει περιληφθεί ως άρθρο σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, υπογράμμισε την πάγια προτεραιότητα της κυβέρνησης για την κατασκευή ενός έργου που θα ανταποκρίνεται στις τεράστιες ανάγκες που θα κληθεί να καλύψει.
Μεταξύ άλλων, επισημάνθηκε ότι πρόκειται για το μοναδικό νέο αεροδρόμιο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
«Από τα 68.000 τ.μ. που ήταν ο σχεδιασμός του αεροδρομίου (γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι είχε γίνει σε μια άλλη εποχή), πλέον έχουμε προχωρήσει σε μια αύξηση 32%. Φτάσαμε περίπου στα 91.000 τ.μ. Κι εκεί προχωρήσαμε και σε στρατηγικές μεταβολές.
Συνενώσαμε τον χώρο Schengen και μη Schengen με μια νέα πρόσβαση, ουσιαστικά με μια νέα γέφυρα, αναθεωρήσαμε τον χρόνο διεκπεραίωσης που απαιτείται για να έρθει ο επιβάτης, λαμβάνοντας υπόψη και την πανδημία της COVID-19, γιατί μπορεί στο μέλλον να αντιμετωπίσουμε κι άλλα τέτοια ζητούμενα.
Ουσιαστικά αναβαθμίσαμε την εξυπηρέτηση των επιβατών, κάνοντας έναν μεγαλύτερο αεροσταθμό. Το τροποποιημένο, λοιπόν, βασικό σχέδιο ανάπτυξης του αεροδρομίου, που προέκυψε κατόπιν διαβουλεύσεων και κατόπιν της σύμφωνης γνώμης και των συστάσεων του Ανεξάρτητου Μηχανικού, το υιοθέτησε η ΥΠΑ και πλέον στην Κρήτη θα έχουμε ένα μεγαλύτερο, πιο σύγχρονο και πιο βιώσιμο αεροδρόμιο, προκειμένου αυτό να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που επιτάσσει η θέση και η σημασία του ως το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και ως κύρια πύλη εισόδου τουριστικής κίνησης στη χώρα μας», δήλωσε χθες από το βήμα της Βουλής ο κ. Καραγιάννης.
Η αναβάθμιση-επέκταση των βασικών υποδομών του νέου διεθνούς αεροδρομίου έχει σημεία αναφοράς τις κτηριακές εγκαταστάσεις του αεροσταθμού και τους χώρους στάθμευσης των αεροσκαφών, ώστε να εναρμονιστεί στα νέα, επικαιροποιημένα δεδομένα, στις προβλέψεις για περαιτέρω εκτόξευση του τουρισμού, αλλά και να “κουμπώσει” με το προωθούμενο μεγάλο αναπτυξιακό έργο του νέου ΒΟΑΚ.
«Είναι προφανές ότι για την κυβέρνηση δεν έχει υπάρξει ποτέ αυτό το δίλημμα, για το τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε στην Κρήτη. Είναι μια στρατηγική απόφαση, είναι μια πολιτική απόφαση που λάβαμε και είναι μια απόφαση να μετατρέψουμε το Καστέλι σε μεγάλο διαμετακομιστικό HUB κι έτσι να υιοθετήσουμε κάθε αναγκαία αλλαγή, προκειμένου αυτό να επιτευχθεί», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Ο Χάρης Μαμουλάκης
Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε για το θέμα και ο αν. τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, ο οποίος ανέφερε ότι πρόκειται για ένα αεροδρόμιο «του οποίου ο οδικός χάρτης των ενεργειών μέχρι τη σύμβαση (δηλαδή η προκήρυξη, η διαγωνιστική διαδικασία, αλλά και η ολοκλήρωση της συμβάσεως) φέρει ανεξίτηλα τη σφραγίδα της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Ένα έργο το οποίο πράγματι αποτελεί ένα ώριμο τέκνο της ανάπτυξης τόσο της τουριστικής κίνησης στο νησί, αλλά κυρίως – κατά την άποψή μας – κι ένα αντίπαλο δέος, σε ένα στρατηγικό σημείο, ένα νέο HUB, που θα ανταγωνίζεται το γνωστό HUB στην Κωνσταντινούπολη».
Κλείνοντας, πάντως, την τοποθέτησή του, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στην ανάγκη δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς.
«Είναι ένα σημαντικό ζήτημα, μια χρυσή ευκαιρία. Από αυτό το βήμα είχα ζητήσει από τον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών κ. Καραγιάννη, να δει θετικά την προοπτική δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέσει το νέο αεροδρόμιο με το Ηράκλειο, ενδεχομένως με όλη την Κρήτη. Είναι αδιανόητο να κατασκευάζεται σήμερα ένα διεθνές αεροδρόμιο τέτοιου βεληνεκούς, χωρίς να προβλέπεται ένα μέσο σταθερής τροχιάς που θα καλύπτει τις ανάγκες όλων των πολιτών. Και μάλιστα την ώρα που το Ταμείο Ανθεκτικότητας & Ανάκαμψης επιδοτεί και παροτρύνει τα κράτη-μέλη να δημιουργούν τέτοιες πράσινες υποδομές. Ο υφυπουργός μας λοιδόρησε, αρνήθηκε κάθε πρόταση, λέγοντας ότι δεν πρόκειται να αλλάξει η σύμβαση. Και τώρα που αυτή αλλάζει εκ βάθρων, δυστυχώς δε βλέπουμε να έχει ενσωματωθεί έστω μια μελέτη σκοπιμότητας», ανέφερε ο κ. Μαμουλάκης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ
«Πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ από το 2000»
«Μετά την αναβολή το 2012 λόγω οικονομικής κρίσης, χρειάστηκαν ακόμη 11 αναβολές στον σχετικό διαγωνισμό επί ΣΥΡΙΖΑ για να υπάρξει αποτέλεσμα, και η σύμβαση παραχώρησης ήρθε στη Βουλή λίγο πριν τις εκλογές του 2019. Το έργο ξεκίνησε με πολλές ελλείψεις σε μελέτες και έργα, αλλά η κυβέρνηση της Ν.Δ., μετά τα εγκαίνια, απουσίαζε και είναι η πρώτη φορά που ασχολείται ουσιαστικά με το μεγάλο αυτό έργο. Διαχρονικά έχουν υπάρξει απ’ όλες τις κυβερνήσεις εξαγγελίες και διαψεύσεις, δεσμεύσεις και αθετήσεις, τόσο για τα απαραίτητα τοπικά αναπτυξιακά έργα, όσο και για τα αντισταθμιστικά προς την τοπική κοινωνία», ανέφερε με τη σειρά του ο βουλευτής Ηρακλείου με το ΚΙΝ.ΑΛ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ο οποίος επισήμανε πάντως ότι «κάθε πρωτοβουλία που αναβαθμίζει την ελληνική περιφέρεια, κάθε μεγάλο έργο που προωθεί την ανάπτυξη, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς, πολύ περισσότερο όταν αφορά στο νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου στον δήμο Μινώα Πεδιάδας, που βιώνει και τις ολέθριες επιπτώσεις του σεισμού του Σεπτεμβρίου του 2021.
Το μεγάλο αυτό έργο ήταν πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ από το 2000, το οποίο θα είναι το δεύτερο σε κίνηση, κατεξοχήν τουριστικό αεροδρόμιο της χώρας, το οποίο θα προσφέρει ευκαιρίες για την περιοχή και ολόκληρη την Κρήτη, αρκεί να υπάρξει σχέδιο αξιοποίησής του».
Ο Παύλος Πολάκης
«Αυτά που μας καταθέσατε εδώ, λες και μας κάνετε τη χάρη, κύριε Καραγιάννη, να τα είχατε φέρει πριν. Να τα είχατε φέρει πριν γιατί, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούμε να διαβάσουμε τώρα ποια είναι η γνώμη του ανεξάρτητου μελετητή για τις επεκτάσεις που θέλετε να κάνετε στο αεροδρόμιο. Πότε θα το δούμε τώρα, δηλαδή; Όλοι έχουν συμφωνήσει και δεν ήξερε άνθρωπος τι είχατε συμφωνήσει. Και αν είχατε κάνει διαβούλευση, πού είναι αυτή η διαβούλευση και δεν την έχουμε δει εμείς; Ευτυχώς που πέρασαν ο Σπίρτζης, ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ από αυτή τη χώρα, αλλιώς ακόμα την πρώτη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Καστελίου θα φτιάχνατε και το ξέρετε πολύ καλά», ανέφερε από το Βήμα της Βουλής ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολάκης.