
Με προκαθορισμένα ορόσημα τρέχουν τα μεγάλα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε όλη τη χώρα, με κορυφαία αυτά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Τα έργα έχουν πλέον χρονικά οριοθετηθεί προκειμένου να υπάρξει ένας χρονικός προσδιορισμός, ένας μπούσουλας, πάνω στον οποίο θα μπορεί το υπουργείο και η κυβέρνηση να τα τρέξει.
Αναφορικά με τον ΒΟΑΚ για παράδειγμα, για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά-Χερσόνησος έχει τεθεί όριο τον Ιούνιο να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση, τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσει η β’ φάση του διαγωνισμού και στο τέλος του έτους να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές. Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται στο τέλος του 2028.
Αντίστοιχα, για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη (ΣΔΙΤ) αναμένεται τις επόμενες ημέρες η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου (ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και η ολοκλήρωση εκτιμάται για το τέλος του 2025. Για το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος η υπογραφή της σύμβασης εκτιμάται με την ΑΚΤΩΡ για τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, η ολοκλήρωση της περιόδου μελετών-κατασκευών εκτιμάται για τον Αύγουστο του 2024 (6.8.24), το πέρας περιόδου της δοκιμαστικής λειτουργίας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου στις 6 Φεβρουαρίου 2025 και μαζί και η ολοκλήρωση του έργου. Η εμπορική λειτουργία τοποθετείται στα τέλη του 2026.