Γιώργος Βογιατζής: «Ήμουν προσωπική επιλογή του Φράνκο Τζεφιρέλι για τον ρόλο του Ιωσήφ στο Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

Ο «Ιωσήφ» στην εμβληματική ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» είναι Έλληνας και τον υποδύεται ο Γιώργος Βογιατζής.

Ο «Ιωσήφ» στην εμβληματική ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» είναι Έλληνας και τον υποδύεται ο Γιώργος Βογιατζής.

Ο Γιώργος Βογιατζής είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους ηθοποιούς της χώρας μας, αλλά και διεθνώς.

Η συμμετοχή του με τον ρόλο του «Ιωσήφ» στην εμβληματική ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»,  είναι μια από αυτές που ξεχωρίζουν.

 Τα τελευταία χρόνια η ζωή του «μοιράζεται» μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας

Η Ρώμη ήταν η πόλη που σημάδεψε την ζωή του, η πόλη που τον έκανε διεθνώς γνωστό αλλά και που του «άνοιξε» την πόρτα για διεθνούς φήμης επιτυχημένες δουλειές.

Ο Γιώργος Βογιατζής ξεκίνησε από πολύ μικρός να δουλεύει στον χώρο του κινηματογράφου, όπου και συνεργάστηκε με θρύλους.

Μιλώντας στο Dnews, εξηγεί πως ξεκίνησε η συνεργασία του με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και πως τον επέλεξε για να υποδυθεί τον Ιωσήφ.

«Ήμουν προσωπική επιλογή του Φράνκο Τζεφιρέλι»

Η εμβληματική ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι εξελίχθηκε από το 1977 στην πιο διαχρονική παραγωγή εποχής και ειδικά στη χώρα μας.

Δεν είναι βέβαια λίγοι, όσοι περιμένουν να φτάσει η Μεγάλη Εβδομάδα για να παρακολουθήσουν ξανά και ξανά τα επεισόδια αλλά και να ακούσουν την «ανατριχιαστική» μουσική του Maurice Jarre.

Έναν συνθέτη και μαέστρο γαλλικής καταγωγής και από τους σημαντικότερους του 20ου αιώνα.

Ταινία άρτια στην κινηματογράφηση και τη φωτογραφία, το μουσικό χαλί και τη σκηνογραφία. Πολλοί βέβαια θεωρούσαν – αλλά και θεωρούν – πως οι σκηνές μοιάζουν με πίνακες του Leonardo da Vinci.

Ο σκηνοθέτης, Φράνκο Τζεφιρέλι, επέλεξε έναν – έναν τους ηθοποιούς, ανάμεσά τους φυσικά και τον ελληνικής καταγωγής, Γιώργο Βογιατζή.

Ο Γιώργος Βογιατζής, μιλώντας στο Dnews, εξηγεί ότι το κάστινγκ ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό τόσο από τον σκηνοθέτη όσο και τον παραγωγό. Ερωτηθείς για την επιλογή του ως Ιωσήφ είπε:

«Είχε γίνει κάστινγκ στο Λος Άντζελες  όπου ο παραγωγός αποφάσισε ότι δεν έπρεπε να με πάρουν γιατί ήθελαν ξένο ηθοποιό. Δεν το έβαλα κάτω όμως. Όταν έφτασα στην Ρώμη επέμενα να συναντήσω προσωπικά τον Τζεφιρέλι. Ήξερα ότι είχε δει μια ταινία που έκανα πριν η οποία είχε κερδίσει τον «Χρυσό Φοίνικα» στις Κάννες. Κλείσαμε ραντεβού, τον συνάντησα και αποφάσισε αμέσως. Ο παραγωγός επέμενε να κάνουμε πολλά δοκιμαστικά, τα έκανα και πήρα τον ρόλο».

Συνολικά εφτά κάτοχοι Όσκαρ και έξι που είχαν κερδίσει υποψηφιότητα έλαβαν μέρος στο διάρκειας έξι ωρών φιλμ.

Μεταξύ αυτών οι Λόρενς Ολίβιε (Νικόδημος), Τζέιμς Μέισον (Ιωσήφ της Αριμαθέας), Ροντ Στάιγκερ (Πόντιος Πιλάτος), Άντονι Κουίν (Καϊάφας), Έρνεστ Μπόργκναϊν (Εκατόνταρχος) και Πίτερ Ουστίνοφ (Ηρώδης ο Μέγας) ήταν τα μεγαλύτερα ονόματα που έβαλαν την υπογραφή τους στη σειρά.

Ακόμα η αγαπημένη του Τζεφιρέλι -και Ιουλιέτα του- Ολίβια Χάσεϊ (στο ρόλο της Παναγίας), η Αν Μπάνκροφτ (Μαρία Μαγδαληνή) αλλά και οι Ντόναλντ Πλέζανς (Μελχιώρ), Κρίστοφερ Πλάμερ (Ηρώδης Αντύπας), Τζέιμς Ερλ Τζόουνς (Βαλτάσαρ) και Κλαούντια Καρντινάλε (Μοιχαλίδα).αρελθόν ο Φράνκο Τζεφιρέλι, η σπαζοκεφαλιά για τους παραγωγούς ήταν ο ηθοποιός που θα έπαιρνε τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η αρχική πρόθεση ήταν να ανατεθεί σε κάποιον σταρ κοινής αποδοχής, με τους Ντάστιν Χόφμαν και Αλ Πατσίνο να είναι οι βασικοί υποψήφιοι. Σκηνοθέτης και σεναριογράφος ωστόσο ένιωσαν άβολα με αυτές τις προτάσεις, καθώς κανείς από τους δύο ηθοποιούς δεν έμοιαζε με την εικόνα που είχε καθιερωθεί στον κοινό νου για τον Ιησού.

«Όταν είδα τον Ρόμπερτ Πάουελ, είπα ο Ιησούς!»

Η ιδέα για τον, όχι ιδιαίτερα γνωστό τότε, Ρόμπερτ Πάουελ προέκυψε με εισήγηση της συζύγου του Βρετανο-ουκρανού παραγωγού Λιου Γκρέιντ, η οποία τον είχε δει σε μια σειρά του BBC. Έκανε λόγο για τα «υπέροχα γαλάζια μάτια» του, αν και ο Φρανκ Τζεφιρέλι τον προόριζε αρχικά για το ρόλο του Ιούδα.

Επιπρόσθετα, ο Ρόμπερτ Πάουελ εξαιτίας κάποιου προβλήματος που είχε με τα μάτια, δεν μπορούσε να τα ανοιγοκλείσει χωρίς να φοράει γυαλιά.

Αυτό ήταν και το «κλικ» που ώθησε τον σκηνοθέτη, Φράνκο Τζεφιρέλι, να τον επιλέξει μιας και θα τον έκανε ακόμη πιο…πιστευτό στο κοινό.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Βογιατζή,  «ήταν μια ταινία όπου έπαιζαν όλοι οι σταρ». Ο ίδιος αναφερόμενος στον Ρόμπερτ Πάουελ είπε:  «Όταν πρωτοείδα τον Ρόμπερτ Πάουελ δεν μου προκάλεσε κάτι. Όμως όταν τον είδα αφού τον είχαν βάψει και είχε φορέσει τα κατάλληλα ρούχα είπα: «Ο Ιησούς». Είπα είδα τον Χριστό, δηλαδή τον Χριστό που όλοι φανταζόμαστε».

«Μας στιγμάτισε όλους η ταινία»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα πολλοί ήταν οι ηθοποιοί που υπήρξαν εμβληματικές παρουσίες όταν αποφάσισαν να ενσαρκώσουν τον Ιησού Χριστό και να δείξουν στον κόσμο την ζωή του.

Μετά από τις ταινίες και τις σειρές που κυκλοφόρησαν, οι περισσότεροι από τους πρωταγωνιστές, όπως λένε, αντιμετώπισαν προβλήματα στην καριέρα τους.

Ο Γιώργος Βογιατζής εξήγησε ότι: «Ήταν μια εμβληματική ταινία. Φυσικά και μας στιγμάτισε όλους, όχι μόνο τον Ρόμπερτ Πάουελ. Πολλοί ηθοποιοί που μπορεί να μην πίστευαν άρχισαν να πιστεύουν. Δεν ξέρω ακριβώς αν στιγματίζεται γενικά ο ηθοποιός. Αυτό που ξέρω είναι πως κατά κάποιον τρόπο στιγματίζεται η καριέρα, γιατί μετά από έναν τόσο σημαντικό ρόλο είναι δύσκολο να υποδυθείς κάτι άλλο. Το κοινό σε ταυτίζει με αυτό».  

Η συνεργασία με τον Μιχάλη Κακογιάννη

Κλείνοντας ο Γιώργος Βογιατζής μίλησε και για την ταινία «Ζορμπάς», (1964) .

Ταινία που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην καριέρα του καθώς έπαιξε δίπλα στην Ειρήνη Παπά.

«Μετά τον Ζορμπά συζούσα με την Ειρήνη Παπά»

Ο ίδιος είπε ότι: «Για μένα η ταινία «Ζορμπάς», όπως και για τον Μιχάλη Κακογιάννη, ήταν ένα ρίσκο! Ήμουν μόλις 17 ετών και είχα την τιμή να δουλέψω δίπλα στον Άντονι Κουίν, την Ειρήνη Παπά αλλά και πολλούς άλλους καλλιτέχνες. Φυσικά με την Ειρήνη Παπά από τότε και έπειτα υπήρξαμε δυο πολύ καλοί φίλοι. Συζούσαμε για αρκετό καιρό μαζί αλλά όχι σαν εραστές. Μου στοίχησε που «έφυγε».