Κρήτη : “Τρικλοποδιά” του ΕΦΕΤ στην τυποποίηση του ελαιολάδου

Κάθε φορά που το αποθηκεύεις στην κουζίνα πρέπει να θυμάσαι ότι δεν πρέπει να το βάζεις κοντά σε πηγές θερμότητας δηλαδή κοντά στον φούρνο και τις εστίες.

Προσηλωμένος στον στόχο της τυποποίησης του κρητικού ελαιολάδου και στην προώθηση του στη διεθνή και εσωτερική αγορά είναι ο νέος φορέας προώθησης του προϊόντος, παρά το γεγονός ότι η πολιτεία δημιουργεί εμπόδια και καθυστερεί να δώσει το ειδικό σήμα πιστοποίησης ποιότητας και προδιαγραφών υγείας από την Ε.Ε.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του φορέα Θεανώ Βρέντζου ζητά την στήριξη της πολιτείας επάνω σ’ αυτό το θέμα και δηλώνει στο Ράδιο Κρήτη ότι ο ΕΦΕΤ καθυστερεί εδώ και 9 μήνες να παραχωρήσει το ειδικό σήμα πιστοποίησης ποιότητας και προδιαγραφών υγείας προκειμένου ο Φορέας να ξεκινήσει να συσκευάζει το κρητικό λάδι με ενιαία συσκευασία και ονομασία.

Η ελληνική παραγωγή, κινείται υψηλά, την ίδια στιγμή που η σοδειά στην Ισπανία εκτιμάται ότι μπορεί να μειωθεί έως και 50% λόγω της ξηρασίας, ενώ αν οι συνθήκες ανομβρίας συνεχιστούν και οι ελιές που υπάρχουν στα δέντρα δεν μαζέψουν αρκετό ελαιόλαδο, θα δώσουν χαμηλό σε απόδοση καρπό. Η κατάσταση δεν είναι καλή ούτε στην Ιταλία, όπου η παραγωγή αναμένεται επίσης να μειωθεί λόγω της ξυλέλα που εξόντωσε τα τελευταία χρόνια εκατομμύρια ρίζες ελιάς.

Αυξημένη αναμένεται η φετινή παραγωγή, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Σητείας Μανώλη Μαυροματάκη.

Ο ίδιος δηλώνει στο Ράδιο Κρήτη ότι φέτος αναμένεται στη Σητεία μια παραγωγή υψηλής ποιότητας της τάξης των 10.000 τόνων, με τις προβλέψεις για ολόκληρη την ΠΕ Λασιθίου να κάνουν λόγο για παραγωγή 20.000 τόνων.

Σε αυτό το περιβάλλον ο νέος φορέας προώθησης του κρητικού ελαιολάδου όπως εξηγεί η διευθύνουσα σύμβουλός του κ.Θεανώ Βρέντζου έχει στην κατοχή του μια εμπεριστατωμένη έρευνα αγοράς σε 18 και πλέον χώρες σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδά και Κίνα που έχουν δείξει εξαιρετικό ενδιαφέρον για το κρητικό λάδι μέσα από 6.500 εταιρίες και περισσότερα από 23.000 σημεία πώλησης.

Βασικός σκοπός και στόχος του φορέα είναι το κρητικό ελαιόλαδο να διατίθεται στις ευρωπαϊκές αγορές ως ένα ασφαλές και ποιοτικό προϊόν, το οποίο θα πληροί όλες τις ποιοτικές προδιαγραφές και βεβαίως τις συνθήκες υγιεινής και διασφάλισης των τροφίμων.

Έτσι λοιπόν στον τομέα τυποποίησης σύμφωνα με την κ. Βρέντζου, ο φορέας βγαίνει στην εσωτερική αγορά τυποποιημένου ελαιολάδου σαν Κρητικό Κονάκι περιμένοντας το αργότερο ως τον Φλεβάρη το ειδικό σήμα πιστοποίησης ποιότητας για να ξεκινήσει να συσκευάζει το κρητικό λάδι με ενιαία συσκευασία και ονομασία.

Τέλος η κ. Βρέντζου ανέφερε ότι ο φορέας διαχείρισης συνήλθε την περασμένη εβδομάδα σε Γενική Συνέλευση όπου επισημάνθηκε η εμφανής πτωτική τάση εισαγωγών στις συγκεκριμένες αγορές με τις οποίες έχει έρθει σε επαφή, αφού έχουν εμπεδώσει το μέγεθος της νοθείας που υφίσταται από άλλες παραγωγές χώρες το ελαιόλαδο.

Μάλιστα η κ. Βρέντζου ανέφερε με λύπη ότι το 56% του ελληνικού ελαιολάδου εξάγεται στην Ιταλία σε χύμα μορφή.

Κάτι που σημαίνει ότι το λάδι τυποποιείται στη συνέχεια και αναμιγνύεται με άλλα λάδια για να πουληθεί ακόμα και στις διεθνείς αγορές ως προϊόν που η κατανάλωση του ευεργετεί τον ανθρώπινο οργανισμό!!

ekriti.gr