Ολοκληρώνεται η ναυπήγηση του τουρκικού αεροπλανοφόρου TCG Anadolu: Στο Αιγαίο και την Α.Μεσόγειο σε οκτώ μήνες!

Ολοκληρώνεται η ναυπήγηση του τουρκικού αεροπλανοφόρου TCG Anadolu
Ολοκληρώνεται η ναυπήγηση του τουρκικού αεροπλανοφόρου TCG Anadolu

Ολοκληρώνεται εντός του έτους η ναυπήγηση του τουρκικού «μίνι» αεροπλανοφόρου TCG Anadolu. Η φωτογραφία είναι από τις τελικές εργασίες πριν την έναρξη θαλάσσιων δοκιμών και ένταξής του στo τουρκικό Ναυτικό στα τέλη του 2020.

Όπως αναφέρεται το κύριο ραντάρ και άλλοι αισθητήρες έχουν ήδη τοποθετηθεί.

Δυστυχώς, ούτε η πανδημία του κορωνοϊού, ούτε η οικονομική κρίση επηρέασαν το τουρκικό πρόγραμμα.

Το σκάφος που θα δρα ως σκάφος διοίκησης, αποβάσεων επίδειξης σημαίας μέχρι να βρεθεί η λύση των εναέριων μέσων θα επιχειρεί με ελικόπτερα όπως τα T-129, T-70 και SH-60 seahawk εκτός από την ύπαρξη UAV.

Το σκάφος που αποτελεί ισπανική σχεδίαση και  η παράδοση του πλοίου θα αρχίσει το 2020 με τις δοκιμές εν όρμω προβλέπονται για το τρίτο τρίμηνο του 2020 περίπου ένα χρόνο πριν από το αρχικά προγραμματισμένο 2021.

Η κατασκευή του σκάφους ξεκίνησε το 2016 στο ναυπηγείο Tuzla στην Κωνσταντινούπολη.

Το TCG Anadolu έχει μέγιστο εκτόπισμα 24.660 τόνων, μήκος 232 μέτρα και θα μεταφέρει 4 επιθετικά ελικόπτερα T-129, 8 μεταφορικά AS-532 ή  CH-47F, 2 S-70B Seahawk και έως 2 UAV Anka ή Bayraktar.

Το ζήτημα των μαχητικών 

Το σκάφος θα μπορεί να μεταφέρει  12 F-35B βραχείας(με την προϋπόθεση ότι η Τουρκία θα παραλάβει τελικώς τα F-35) ενώ δεν αποκλείεται να αγοραστούν ως λύση ανάγκης και μεταχειρισμένα AV-8 Harrier II.

Το ελικοπτεροφόρο – πλοίο αμφιβίου επιθέσεως (LPD/LHD) TCG “ANATOLU” (L-408), δηλαδή που φέρει το όνομα της τουρκικής επαρχίας «Ανατολία» ενώ η παρουσία της ειδικής ράμπας στην πρώρα του, της λεγόμενης “ski ramp”, θα του επιτρέπει να επιχειρούν από αυτό και μαχητικά αεροσκάφη καθέτου/συντόμου από-προσνηώσεως (V/STOL). 

Play Video

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ TCG “ANATOLU” (L-408)

• Ελικοπτεροφόρο – Πλοίο αμφιβίου επιθέσεως (LPD/LHD) αντιγραφή του ισπανικού ελικοπτεροφόρου SPS “Juan Carlos” (L-61)
• Παραγγέλθηκε: 1 Ιουνίου 2015
• Ναυπηγική κοινοπραξία: Sedef (Τουρκία)/Navantia (Ισπανία)
• Έναρξη κατασκευής 7 Φεβρουαρίου 2018 (αποτελείται από 114 προκατασκευασμένα κομμάτια που συναρμολογούνται στη ναυπηγική κλίνη.
• Προβλεπόμενος χρόνος καθελκύσεως: 2019
• Προβλεπόμενος χρόνος αποπερατώσεως: Τέλη 2020, αρχές 2021
• Ολικό μήκος: 232 μέτρα
• Μέγιστο πλάτος: 32 μέτρα
• Μέγιστο βύθισμα: 6,8 μέτρα
• Πλήρωμα: 241 άτομα (επιπλέον 930 πεζοναύτες και 250 άτομα για την εξυπηρέτηση των πτητικών μέσων που θα μεταφέρει). Συνολικώς περί τα 1400 άτομα
• Εκτόπισμα: 28.000 τόνοι
• Σύστημα προώσεως: 2 κινητήρες ντήζελ, 2 άξονες, 2 έλικες
• Μέγιστη ταχύτητα: 19 κόμβοι
• Μέγιστη ακτίνα δράσεως: 9.500 ναυτ.μίλια (15.289 χιλιόμετρα)
• Οπλισμός: Πυροβόλα των 20 mm, συστήματα εγγύς αντιαεροπορικής υποστηρίξεως CIWS Phalanx και RAM για την αυτοπροστασία του.