Πώς η Κρήτη μπορεί να γίνει Ντουμπάι!

“Υποδομές, εξυπηρέτηση, πολυτέλεια” το τρίπτυχο ανάπτυξης, το οποίο καλείται να αναπτύξει η Πολιτεία για να αποκτήσει δυναμική το τουριστικό ρεύμα αγορών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις ΗΠΑ και την Ινδία,

όπως είπε στο Ράδιο 98,4 ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κυριάκος Κώστογλου μετά τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Arabian Travel Market (ATM), που πραγματοποιήθηκε από 6 έως 9 Μαΐου στο Ντουμπάι, που φέτος γιόρτασε τα 31 της χρόνια.

«Εκεί που οι τουριστικές ροές έχουν τη μεγαλύτερη προοπτική, εκεί φωλιάζουν οι μεγαλύτερες ευκαιρίες. Ειδικά αν μιλάμε για τον αραβικό κόσμο και την Κρήτη, που ολοκληρώνει τον Μάιο με επισκέψεις σε Κουβέιτ, Κάιρο και τώρα Ντουμπάι, μια αγορά που κρύβει μια εικόνα από το μέλλον της Κρήτης, παντού», λέει ενδεικτικά, καθώς η πολυτέλεια σε διαμονή και μετακίνηση προκαλούν τη δική τους δυναμική. 

“Υποδομές, εξυπηρέτηση, πολυτέλεια” το τρίπτυχο ανάπτυξης το οποίο καλείται να αναπτύξει η Πολιτεία για να αποκτήσει δυναμική το τουριστικό ρεύμα αγορών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις ΗΠΑ και την Ινδία

«Δεν είναι οι επισκέπτες που θα δούμε στον Ξηρόκαμπο ή στο Μαριδάκι. Δε θα πάνε ποτέ στον Ψηλορείτη ή στο φαράγγι. Είναι μία αγορά, ωστόσο, που θέλει η Περιφέρεια Κρήτης για την πολύ μεγάλη κατά κεφαλή δαπάνη και την πολυτέλεια. Μια αγορά και μία διάσταση που τη θέλουμε στη θεματική αρχιτεκτονική και στο “μωσαϊκό” μας και μια αγορά που δείχνει να έρχεται από το μέλλον, γιατί η Κρήτη συνεχίζει να στοχεύει ψηλά», επεσήμανε. 

Στις αναφορές του, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού παραδέχεται ότι για τις συγκεκριμένες αγορές δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου, όπως για τους Ευρωπαίους, που επισκέπτονται τις εκθέσεις και ψάχνουν να βρουν ρακή και γραβιέρα. 

Για τον αραβικό κόσμο μετρά το ψηφιακό αποτύπωμα στην πολυτέλεια, που κατά τον ίδιο δε θα είναι ποτέ το μεγαλύτερο ατού μας, αλλά θα είναι το “διαμάντι” της τουριστικής μας πολιτικής.

Ο Κυριάκος Κώτσογλου μίλησε για το νέο αεροδρόμιο και τις απολήξεις του, που όμως δε φτάνουν για να καλύψουν τις απαιτήσεις αυτών των αγορών, που ως γνώμονα έχουν την πολυτελή μετακίνηση, διαμονή και διασκέδαση. Αναφέρθηκε ακόμη στις περιοχές που επενδύουν συνεχώς προς την κατεύθυνση αυτή, χωρίς αυτό όμως να φτάνει. 

Επτά οι τουριστικές ζωές του νησιού 

«Η Κρήτη έχει αρκετές πλευρές. Τη διάσημη, αυτή που διαφημίζεται, πηγαίνει σε εκθέσεις, που κάνει μελέτες, προχωρά σε εκδόσεις και φροντίζει την ψηφιακή της παρουσίαση. Την ποικιλόμορφη, που μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα τι άλλο μπορώ να κάνω στις διακοπές μου εκτός από το να απολαύσω το μπάνιο και τη θάλασσα. Την πράσινη, που διατηρεί το χρώμα της και την Κρήτη που αντέχει στις προκλήσεις. Την έξυπνη Κρήτη, που ανταποκρίνεται στις νέες γενιές, τη συνεργατική Κρήτη και την ολιστική Κρήτη, που έχει όλα εκείνα που ο τουρισμός δεν μπορεί να φτιάξει από μόνος του, αλλά τα χρειάζεται απεγνωσμένα», τόνισε ο κ. Κώτσογλου. 

Κατά την εκτίμησή του, η πολιτική που ακολουθείται μέχρι σήμερα είναι λειψή και η ολιστική Κρήτη των υποδομών πάει πολύ κακά. Διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση πως η Κρήτη πρέπει να φροντίσει και τις επτά τουριστικές ζωές της, με την ευθύνη πρωτίστως της Πολιτείας, καθώς το νησί και οι φορείς του διαθέτουν τον σχεδιασμό πάνω στον οποίο θα πρέπει να σκύψει το υπουργείο Τουρισμού. 

Όπως μάλιστα είπε χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, για εκείνους ίσως που δε θέλουν να ακούσουν, το πεζοδρόμιο είναι τουρισμός, η αποχέτευση είναι τουρισμός, ο δρόμος είναι τουρισμός κι εμείς συμβιβαζόμαστε και χάνουμε δεκάδες ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο. 

Με επιτυχία η συμμετοχή της Κρήτης στην έκθεση Arabian Travel Market 2024 

Συμπληρωματικά στη φετινή Διεθνή Έκθεση Arabian Travel Market 2024 συμμετείχαν πάνω από 2.600 εκθέτες επαγγελματίες του κλάδου απ’ όλο τον κόσμο και περίπου 45.000 επισκέπτες από περισσότερες από 160 χώρες στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου του Ντουμπάι. 

Τα στελέχη της Περιφέρειας Κρήτης πραγματοποίησαν συναντήσεις με ταξιδιωτικούς πράκτορες, εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών, δημιουργούς τουριστικού περιεχομένου και διαμορφωτές κοινής γνώμης, ενώ παρουσίασαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού και στους επισκέπτες που επισκέφτηκαν το περίπτερο. Διαπιστώθηκε μεγάλο ενδιαφέρον για διακοπές πολυτελείας, καθώς επίσης για διακοπές δραστηριοτήτων και οικογενειακές διακοπές. 

Τόσο η αγορά των ΗΑΕ όσο και των γειτονικών κρατών είναι ιδιαίτερα ελκυστική, λόγω της υψηλής τουριστικής δαπάνης σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους επισκέπτες μας, καθώς επίσης λόγω της μεγαλύτερης συχνότητας ταξιδιών την περίοδο του καλοκαιριού, κατά την οποία επιλέγουν πιο δροσερούς από τη χώρα τους προορισμούς.

Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησαν ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κυριάκος Κώτσογλου, ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Νικόλαος Σκουλάς, ο αν. προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Νικόλαος Αλεξάκης και η αν. προϊσταμένη του Τμήματος Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Π.Κ. Όλγα Μηλιώνη.

Το θέμα της έκθεσης φέτος είχε τίτλο “Ενδυνάμωση της καινοτομίας: Μετασχηματισμός των ταξιδιών μέσω της επιχειρηματικότητας”, και κατά τη διάρκειά της τόσο οι εκθέτες όσο και οι συμμετέχοντες διερεύνησαν τους κινητήριους μοχλούς πίσω από την ανάπτυξη της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας.

Πραγματοποιήθηκαν πλήθος συναντήσεων με σκοπό τη διαμόρφωση ενός πιο αποτελεσματικού, κερδοφόρου και βιώσιμου τουριστικού τομέα για τις μελλοντικές γενιές και την παγκόσμια ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου. 

Ιδιαίτερη βαρύτητα είχε και η εναρκτήρια εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας οι υπεύθυνοι για τη χάραξη της τουριστικής πολιτικής των διαφόρων χωρών και οι εμπειρογνώμονες των τουριστικών αγορών είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν βασικές αναλύσεις σε σημαντικούς πυλώνες της τουριστικής αγοράς, καθώς και να παρουσιάσουν τους έξυπνους μηχανισμούς που αναπτύσσονται παγκοσμίως, προκειμένου να γίνονται συνδέσεις του τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας με σημαντικούς οικονομικούς κλάδους, όπως βιομηχανίες μόδας, ομορφιάς, εμπορίου και πρωτογενούς τομέα.