Σοκάρει ο αριθμός των περιπτώσεων που φτάνουν στις οργανώσεις καταναλωτών στην Κρήτη καθημερινά για λάθη στα ρέστα, στα προϊόντα και στις τιμές
“Βροχή” πέφτουν σε καθημερινή βάση οι καταγγελίες των πολιτών για αισχροκέρδεια και διάφορα άλλα περιστατικά εξαπάτησης, στα οποία πέφτουν θύματα κατά τις αγορές τους, είτε με φυσική παρουσία είτε ιντερνετικά. Το ποσοστό των περιστατικών στην Κρήτη παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 10% το τελευταίο διάστημα.
Αποδέκτης των καταγγελιών αυτών γίνεται η Ένωση Καταναλωτών Κρήτης, στην οποία μπορεί να φτάνουν έως και 20 καταγγελίες τη μέρα, πράγμα που αμέσως-αμέσως σημαίνει πως μπορεί να αγγίξουν τις 600 τον μήνα και τις 7.200 τον χρόνο, με τις περισσότερες να σημειώνονται στον νομό Ηρακλείου!
Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης κ. Ιωάννα Μελάκη, αγανακτισμένοι πολίτες κάνουν λόγο για περιστατικά που μπορεί να συμβούν στις αγορές μέσω διαδικτύου, στις ταχυμεταφορές αλλά και στην λαϊκή αγορά! Και όλα αυτά στο βωμό της ακρίβειας και του χρήματος…
Στη λαϊκή αγορά μάλιστα, όπως αναφέρει η κ. Μελάκη, καταναλωτές καταγγέλλουν ότι «αρκετοί έμποροι τους “τρώνε” στο ζύγι, αλλά και ότι τους επιστρέφουν λάθος ρέστα», ιδίως όταν πρόκειται για ηλικιωμένους πολίτες, με την ίδια να σημειώνει πως «ένα μέρος του Διοικητικού μας Συμβουλίου που έχει κάνει αγορές στη λαϊκή αγορά έχει επιβεβαιώσει ότι συμβαίνει αυτό».
Στα εμπορικά καταστήματα τώρα, οι καταγγελίες «αναφέρονται στη διαφοροποίηση των τιμών στις προσφορές και σε αυτές που τελικά εφαρμόζονται στο ταμείο», ενώ διαδικτυακά σε μεγάλο “αγκάθι” φαίνεται να έχουν εξελιχθεί οι ιντερνετικές αγορές, οι οποίες, αν και προτιμώνται από μεγάλο ποσοστό καταναλωτών λόγω του ότι δε χρειάζεται να σπαταλήσουν χρόνο στα μαγαζιά, εντούτοις φαίνεται να κρύβουν παγίδες… Έτσι, μερίδα καταναλωτών φτάνει στο σημείο να καταγγέλλει ότι άλλα είδη παρήγγειλε και άλλα τελικά έλαβε. Ότι τα προϊόντα που έφτασαν ήταν ελαττωματικά. Ότι παρατηρείται καθυστέρηση στην παράδοση των προϊόντων, ενώ προβλεπόταν να γίνει εντός συγκεκριμένων ημερών, με όλες αυτές τις συνθήκες να έχουν προκαλέσει οργή και θυμό σε καταναλωτές που προχωρούν σε καταγγελίες, ψάχνοντας να βρουν το δίκιο τους.
Εταιρείες- “φαντάσματα”
Βέβαια, δε λείπουν και οι ακραίες περιπτώσεις με εταιρείες- “φαντάσματα”, όπου ο καταναλωτής προπληρώνει την παραγγελία του και ενώ περιμένει εναγωνίως αυτή δεν έρχεται για να διαπιστωθεί τελικά ότι η εταιρεία δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα, όπως λέει η κ. Μελάκη, «να επικρατεί ένα αλαλούμ στο κομμάτι αυτό».
«Οι καταναλωτές πρέπει να προχωρούν σε γραπτές, ηλεκτρονικές καταγγελίες, γιατί όταν έχουμε αποδεικτικά στοιχεία ότι κάποιος παραπλανήθηκε, που είναι ποινικό αδίκημα, μπορούμε να προωθούμε τις περιπτώσεις στο υπουργείο Ανάπτυξης, στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αλλά και στον εισαγγελέα», σημειώνει η κ. Μελάκη.
Η Ένωση εφιστά, επίσης, την προσοχή των καταναλωτών και στην αγορά “χύμα” τροφίμων, καλώντας τους να δίνουν βάση στα “ψιλά” γράμματα που μπορεί να συνοδεύουν την τιμή στο εκάστοτε προϊόν, και η οποία μπορεί να παραπλανά αναφορικά με τα γραμμάρια που αντιστοιχούν σε αυτή. Για παράδειγμα, δηλαδή, ο καταναλωτής μπορεί να βλέπει σε ένα καρτελάκι ψυγείου με τυροκομικά τη φέτα να πωλείται στα 6 ευρώ, αλλά αυτή η τιμή να μην αντιστοιχεί στην τιμή του κιλού, αλλά σε συγκεκριμένα γραμμάρια, με την κ. Μεγάκη να καταλήγει στο ότι «ο κόσμος πρέπει να έχει τα μάτια του δεκατέσσερα κατά τις αγορές του στην εποχή μας».