Για την επίτευξη αυτού του στόχου έχει προταθεί η λύση της πράσινης ναυτιλίας» δήλωσε ο πλοίαρχος Χρήστος Κουβάτσος, διοικητής της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Κρήτης
Κλιματική αλλαγή και νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο των νέων πολιτικών που καλείται να υιοθετήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια η Πράσινη Ναυτιλία να είναι πραγματικότητα. Σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στη Σούδα παρουσιάστηκαν οι προοπτικές αλλά και τα εμπόδια στο δρόμο προς τη μετάβαση.
«Η συγκεκριμένη θεματική αποτελεί καίριο θέμα συζήτησης στους ναυτιλιακούς κύκλους με την αναγκαιότητα καταπολέμησης των επιπτώσεων της περιβαλλοντικής ρύπανσης να είναι πλέον επιτακτική. Για την επίτευξη αυτού του στόχου έχει προταθεί η λύση της πράσινης ναυτιλίας» δήλωσε ο πλοίαρχος Χρήστος Κουβάτσος, διοικητής της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Κρήτης.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην προσαρμογή του στις νέες τεχνολογίες που επιτάσσουν οι διεθνείς εξελίξεις . Μάλιστα προσαρμόζει τα προγράμματα σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Στο επίκεντρο βρίσκεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία και η απανθρακοποίηση. Ο κ. Χρήστος Βαγιωνάκης, ο οποίος εκπροσώπησε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στη χθεσινή ημερίδα, υπογράμμισε ότι «τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα , που χρησιμοποιείται σαν όρος και από τον διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό και τη ναυτιλιακή βιομηχανία, χρησιμοποιούνται ήδη από αρκετές εταιρίες και διεθνώς και στην Ελλάδα για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στο περιβάλλον».
Τον περασμένο Οκτώβριο στο Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ έγινε σαφές ότι η απανθρακοποίηση ,η βιωσιμότητα και ο ρόλος των ψηφιακών τεχνολογιών αποτελούν τις κύριες προκλήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας. Σύμφωνα με τον κ. Βαγιωνάκη, την εβδομάδα που πέρασε ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Χρήστος Στυλιανίδης επισκέφθηκε στις Βρυξέλλες αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ακριβώς για να θέσει τα ζητήματα της αξιοποίησης χρηματοδοτικών εργαλείων της Ε.Ε. για την στήριξη πρωτοβουλιών του Υπουργείου στον τομέα αυτό.
Στο επίκεντρο των συναντήσεων, που έγιναν σε πολύ καλό κλίμα, βρέθηκαν οι ενέργειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα θέματα που επηρεάζουν τον κλάδο της ναυτιλίας και παρουσιάστηκαν από τον κ. Στυλιανίδη οι ελληνικές θέσεις και οι τρόποι ενίσχυσης του συντονιστικού διαδικαστικού πλαισίου των κρατών μελών της ΕΕ εντός του ΙΜΟ. Στις συναντήσεις εξετάστηκαν και τρόποι για να βοηθηθεί η ελληνική ναυτιλία στο σύνολό της να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τις ανάγκες της «πράσινης» μετάβασης.
Ο βασικότερος στόχος που θα πρέπει να επιτευχθεί για τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία είναι η κατάργηση της χρήσης του άνθρακα ως καύσιμο. Ήδη εταιρίες και στην Ελλάδα επιλέγουν εναλλακτικά καύσιμα κυρίως όταν πρόκειται για νεότευκτα πλοία. Το κόστος ωστόσο για ενδεχόμενη μετασκευή και συνολικά για την επιλογή άλλους είδους καυσίμων λειτουργεί ανασταλτικά.